Życzmy sobie 

szczęścia tego pięknego 

prosto spod jemioły. 

I opłatka białego 

jak niewinność śniegu. 

Życzmy sobie Miłości 

Nocy Narodzenia 

prostej jak dziecka płacz. 

I jeszcze stołu ogromnego, 

przy którym miejsca 

mnożą się. 

Życzmy sobie Roku z cudami 

małymi 

i łzami dobrymi. 

Życzmy sobie, 

abyśmy za rok też sobie życzyli...

Tekst: D. Tochowicz

Grafika: K. Adamek - Lepiarczyk

    21 grudnia w naszej szkole panowała wyjątkowa atmosfera. W przystrojonych świątecznie salach uczniowie wraz z wychowawcami i rodzicami zasiedli do klasowych Wigilii. Były życzenia, łamanie się opłatkiem, wspólne śpiewanie kolęd i pastorałek. Na koniec obejrzeliśmy przedstawienie przygotowane przez uczniów klas II a i II b, które przybliżyło zebranym zwyczaje i tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia.

     Wigilia, czyli czuwanie, rozpoczyna co roku uroczystość Bożego Narodzenia, które w polskiej tradycji i kulturze przebiegają, jako święta rodzinne pełne emocji i podniosłego nastroju. Taki Wieczór Wigilijny, w którym  radujemy  się z symbolicznych narodzin Jezusa, jest najbardziej wzruszającym, nie tylko magicznym, ale i jedynym w roku.

     Dzień 6 grudnia na długo zostanie w pamięci uczniom klas 0-III. To właśnie w ten świąteczny poranek z niecierpliwością oczekiwaliśmy przybycia Świętego Mikołaja.

     Dzieci cichutko zajęły miejsca w sali gimnastycznej, gdy pani Ewa powitała wszystkich przybyłych gości opowiadając prawdziwą historię pobożnego chłopca, który przez całe życie pomagał ludziom. Znał ich potrzeby i marzenia. Gdy dorósł poświęcił się Bogu, a później został Biskupem Mirry. Za swe uczynki i życie pełne poświęceń dla ludzi został świętym.

    Od  października 2018 roku  dwudziestu uczniów klas pierwszych i drugich bierze udział w zajęciach z projektu "Planeta Kreatywnych. Inżynier 4.0" realizowanego przez Politechnikę Krakowską w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014 - 2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 

   Koniec listopada to w naszej tradycji czas wróżb i zabaw andrzejkowych. Najmłodsi uczniowie naszej szkoły, podobnie jak w latach ubiegłych na andrzejki wybrali się do MGCK w Słomnikach. Panie animatorki na ten czas przybrały postać wróżek i przeniosły nasze dzieciaki do krainy magii. Tu każdy kto miał ochotę mógł sobie powróżyć, wykonać pamiątkową drobnostkę, a przede wszystkim świetnie się bawić przy dźwiękach skocznej muzyki. Na koniec by ostudzić emocje, obejrzeliśmy ciekawy film. Po projekcji w doskonałych humorach wróciliśmy do domu.

     Uczniowie klasy I a przygotowali przedstawienie kukiełkowe pt. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”. Nie było to łatwe przedsięwzięcie dla tych najmłodszych uczniów. Najpierw na zajęciach plastycznych wykonali kukiełki z drewnianych łyżek, które za pomocą różnorodnych materiałów, przekształcały się w postaci z bajki: Śnieżkę, krasnoludki, złą macochę itp. To był dopiero początek... Najważniejszy element przedstawienia to ożywienie kukiełek. Jednak i z tym najmłodsi poradzili sobie doskonale. Perfekcyjnie opanowywali ruch sceniczny kukiełek, dopasowując go do treści baśni i muzyki.

    26 listopada 2018 r. w Muzeum Armii Krajowej w Krakowie odbyła się uroczysta gala, na której Gabriela Górowska i Kacper Piotrowski uczniowie klasy II c Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach otrzymali nagrody w  IV edycji Powiatowego Konkursu literacko – plastycznego „Ja, mój kraj, moja ojczyzna” pod hasłem „Zachować w pamięci” organizowanego przez Fundację Sapere et Gaudere i Szkoły Podstawowej im. Św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie. 

II miejsce zajęła Gabriela Górowska

III miejsce uzyskał Kacper Piotrowski

    W ostatnim czasie z okazji obchodów 100-lecia Odzyskania niepodległości przez Polskę, została przygotowana w naszej szkole nietypowa wystawa. Na wystawie zostały zgromadzone przedruki pamiątek po Janie Łyczko – piłsudczyku, żołnierzu I Brygady Legionów Polskich. Dzięki uprzejmości pani Joanny Dąbrowskiej, której bohater wystawy był dziadkiem, mogliśmy podziwiać pamiątki z jej prywatnych zbiorów.