Karta innowacji pedagogicznej
- Tytuł innowacji: Liczę, twórczo myślę, eksperymentuję – zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczne uczniów klasy trzeciej
- Imię i nazwisko autora/autorów innowacji: Elżbieta Doniec
- Osoby zaangażowane w realizację innowacji: Rodzice uczniów klasy III c
Nauczyciele: Elżbieta Doniec
Samorząd uczniowski: ----
Rada Rodziców: ----
- Liczba uczniów biorących w innowacji: 23
- Termin realizacji innowacji: od września 2019 do czerwca 2020
- Rodzaj innowacji:
- programowa
- organizacyjna
- metodyczna
- Finansowanie innowacji – organ prowadzący wyraził zgodę na finansowanie planowanych działań
- tak
- nie
- nie dotyczy 8. Opis zasad innowacji: Zajęcia skierowane są do uczniów klasy trzeciej, którzy trzeci rok rozwiązują zadania twórcze, nietypowe, problemowe oraz logiczne. Osiągają pierwsze sukcesy w konkursach matematycznych. Dzieci najchętniej uczą się poprzez zabawę, ponieważ jest podstawową formą działalności i ekspresji. Często zabawie towarzyszy radość. Zadania i gry matematyczne rozwijają procesy myślowe i pozwalają na spontaniczność rozwiązań. Zajęcia realizowane są na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych.
- Cele:
- Rozbudzanie zainteresowań uczniów treściami matematycznymi
- Tworzenie warunków do przejawiania spontanicznej i kierowanej przez nauczyciela aktywności twórczej
- Zachęcanie do aktywności intelektualnej, emocjonalnej, ruchowej i do poszukiwania odkrywczych pomysłów
- Ćwiczenie zdolności do rozwiązywania problemów matematyczno – logicznych.
- Umacnianie wiary we własne siły i możliwość osiągania sukcesu
- Rozwijanie cech charakteru uczniów takich jak: systematyczność, pracowitość, odpowiedzialność, umiejętność współpracy w grupie
- Metody:
- metody aktywizujące
- praktyczne
- problemowe
- podające
- programowe z użyciem komputera
- Formy pracy:
- indywidualna jednolita i zróżnicowana
- grupowa jednolita i zróżnicowana
- Przewidywane efekty:
- udoskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań własnymi sposobami
- wykształcenie twórczego i logicznego myślenia
- rozbudzanie ciekawości i zainteresowań matematycznych
- wzmocnienie poczucia własnej wartości
- skłonność do podejmowania trudniejszych, złożonych zadań
- doskonalenie samokształcenia poprzez umiejętność gospodarowania własnym czasem, stosowanie efektywnych metod uczenia się
- umiejętności organizacyjne przejawiające się w samodzielnym, skutecznym inicjowaniu pracy, szczególnie pracy zespołowej
- Ewaluacja: Oceny atrakcyjności zajęć dokonają sami uczniowie poprzez udział w zajęciach, konkursach matematycznych oraz informację zwrotną w postaci ankiety.