Na ostatnią już „Literacką podróż po Europie” uczniowie klasy IIIc zostali przez swą wychowawczynię zaproszeni do Grecji, na Olimp! Ich wizyta poprzedzona została wspólnym czytaniem "Mitów dla dzieci” Grzegorza Kasdepke, które nie tylko pozytywnie wpłynęły na dziecięcą wyobraźnię, ale też zainspirowały wychowanków p. Eli do odkrywania tego niesamowitego, mitycznego świata.
Czytaj więcej: Literackie podróże po Europie: Geia sou Ellada!
Jak zawsze i w tej (wirtualnej) podróży w klasie III c dużo się działo; bo Francja to piękny, malowniczo położony kraj o bogatej kulturze ze stolicą w Paryżu, będącą światowym centrum sztuki, nauki i przede wszystkim mody…
Kolejną „Literacką podróż po Europie” uczniowie klasy III c odbyli do kraju wikingów czyli do Danii. Pełna nazwa brzmi Królestwo Danii, a w języku duńskim Danmark, co oznacza duńskie pole. Ten piękny kraj położony jest na Półwyspie Jutlandzkim i na ponad 400 wyspach.
Klasa III c w ramach innowacji pedagogicznej „Literackie podróże po Europie” dotarła w ostatni dzień karnawału do Włoch, si, si… A tam: spotkała się z długonosym „Pinokiem” C. Colodiego – w ramach poczytajek; dotarła do kuchni” Buon apetito”, gdzie przygotowała i upiekła włoski specjał, czyli PIZZĘ; „zamaskowała” się podczas Karnawału Weneckiego.
W klasie III c odbyło się kolejne czwartkowe spotkanie w ramach Literackich podróży po Europie pod hasłem "W krainie baśni". Naszym przystankiem były Niemcy, z których wywodzą się bracia Jakub i Wilhem Grimm. Oni jako pierwsi zapisali ludowe podania i legendy, które niemal w niezmienionej treści przetrwały do obecnych czasów. Bez literackiego upiększenia, często pełne grozy stały się tematem naszego spotkania.
W grudniu klasa III c, w ramach innowacji pedagogicznej, rozpoczęła „Literackie podróże po Europie”. Pierwszym krajem, do którego „dotarli” uczniowie była mroźna Finlandia. A za sprawą fińskiej pisarki Tove Jansson nieoczekiwanie znaleźli się w Świecie Muminków. Poznali Mamę i Tatę Muminka, Włóczykija, Pannę Migotkę, no i oczywiście samego Muminka. Czytając książeczki mogli wybrać się na spacer po Szepczącym Lesie, a nawet pobłąkać się po Labiryncie Czarownic. Na zakończenie zajęć projektowali okładkę do wybranego tytułu.
Karta innowacji pedagogicznej
- programowa
- organizacyjna
- metodyczna