ZADANIE INNOWACYJNE NA ROK SZKOLNY 2021/2022
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 60).
1 września 2017 r. traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r.
w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez szkoły i placówki
(Dz. U. 2002 r., nr 56, poz. 506 z późn. zm).
-
TYTUŁ INNOWACJI
TO JEST NASZE MIEJSCE – MŁODZI KREATYWNI
II. DANE O INNOWACJI
Autorzy innowacji: Natasza Łączny, Barbara Waszuk
Miejsce wdrażania i zasięg innowacji: Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach. Innowacja swoim zasięgiem obejmuje uczniów klas 4-8.
Czas realizacji: 10.2021 – 06.2022
Typ innowacji: metodyczna
III. KRÓTKI OPIS NOWATORSKICH ROZWIĄZAŃ ORGANIZACYJNYCH I SPOSÓB REALIZACJI
Przedsiębiorczość rozumiana jest przez nas jako postawa aktywna i twórcza w rozwiązywaniu różnorakich problemów, a także umiejętność dokonywania racjonalnych wyborów i śmiałe podejmowanie decyzji. Przedsiębiorczość to także oszczędne korzystanie z posiadanych materiałów, właściwa ocena swoich możliwości, samodzielność ale także umiejętność współdziałania z innymi, nie zrażanie się trudnościami.
Proponowane działania zachęcają dzieci do aktywności, wykorzystują ich naturalną ciekawość, zawierają jednocześnie treści z różnych dziedzin.
Wprowadzenie innowacji przewiduje aktywizujące metody i formy pracy
IV. CELE INNOWACJI
Cele ogólne:
-
zachęcenie uczniów do aktywnego działania na rzecz społeczności szkolnej,
-
wsparcie uczniów w podejmowaniu aktywności obywatelskiej.
-
podnoszenie motywacji do działania na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego,
-
rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów,
-
poszerzanie kompetencji TIK.
VI. SPODZIEWANE EFEKTY
Dla szkoły:
-
podniesienie jakości pracy szkoły,
-
budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców,
-
wzbogacenie tradycyjnych środków i metod dydaktycznych,
-
promocja szkoły.
Dla uczniów
-
wzrost umiejętności posługiwania się narzędziami TIK,
-
nabycie umiejętności pracy w grupie i świadomości współodpowiedzialności,
-
rozwój umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji,
-
wzmocnienie pewności siebie.
VII. SPOSÓB EWALUACJI
Ewaluacji podlegać będą:
-
stopień realizacji działań zaplanowanych w ramach innowacji,
-
skuteczność metod i form pracy w zdobywaniu wiedzy przez uczniów,
-
stopień atrakcyjności i użyteczności zajęć dla uczestników.
Narzędzia służące do ewaluacji:
-
rozmowy z uczniami,
-
obserwacja pracy i zaangażowania uczestników projektu.
VIII HARMONOGRAM
LP |
Działania |
Zagadnienia |
Termin realizacji |
1 |
Opracowanie innowacji pedagogicznej, uzyskanie akceptacji dyrekcji, rodziców i uczniów. Zagospodarowanie „Przewiązki” |
wrzesień |
|
2 |
Uruchomienie „Kafejki” – przydział zadań Obchody Światowych Dni – 1 x w miesiącu Spotkania w „Kafejce” – 2 x w tygodniu Cykliczne spotkania warsztatowe w celu:
- Technik twórczego myślenia - Metody pytań i doświadczeń - Jak spełnić marzenie - Czego może mnie nauczyć krytyka Przygotowanie filmów i prezentacji na szkolną stronę FB |
październik - maj |
|
3 |
Podsumowanie innowacji. |
czerwiec |